Deník postarší dámy – Dopálená dáma aneb – Když se rozzlobím, tak jsem… Čtvrtek 27.12.2018

Deník postarší dámy – Dopálená dáma aneb – Když se rozzlobím, tak jsem… Čtvrtek 27.12.2018

“Haló,” ozvala se mi blízká příbuzná do telefonu, “víš, odkud ti volám? Z nemocnice!”
Týden před Štědrým dnem ji odvezli s vážnou akutní chorobou k hospitalizaci. Zůstala tam i přes Vánoce. Naštěstí se jí brzy ulevilo a její zdravotní stav se zlepšuje.  Současně se zmírněním obav o ni ale ve mně začaly narůstat obavy jiné.
Co by se stalo, kdybych onemocněla já? A zůstala v nemocnici dny, týdny nebo i déle? Bydlím sama. No co, to asi moc neovlivním. Jenomže jak bych třeba platila účty? Trvalý příkaz všechno nevyřeší.
ilustrační foto

Svěřila jsem se se svou obavou synovi, který byl přes svátky u mne na návštěvě. Napřed mi vynadal (žertem), co blbnu, a pak souhlasil, že ho můžu přidat na svůj účet jako pověřenou osobu. Je zodpovědný a s penězi hospodařit umí. Pokud jsem potřebovala, sám mi vždy pomoc nabídl. Věřím, že by nikdy této situace nezneužil.

Ale jak na to?
Ještě ve svátek 26.12. jsem tedy zavolala na informační linku své banky. Právě jen kvůli informacím, jestli to jde online nebo se někam musíme dostavit oba.
Odpověď operátorky mne překvapila. Prý to u fyzických osob nejde, jen u firem.
Nejde? No dobře, tak budu muset změnit banku. I když zatím mi ta dosavadní vyhovovala, byla bezpoplatková a vybírat jsem mohla ze všech bankomatů zdarma. Ale co teď s ní.
Začala jsem shánět informace. O svou starost jsem se podělila i se svými známými na jednom portále. Napřed se jen podivovali, pak začaly přicházet informace. Nejdůležitější byly dvě. Dozvěděla jsem se, že u téže banky má jedna z nás jako pověřenou osobu dceru, druhá informace byla ještě zásadnější. Dostala jsem odkaz na podmínky účtu pro fyzické osoby.
2.4.2.

Nakládat s peněžními prostředky na Účtu je oprávněn Klient, případně Zástupce či Držitel Karty odlišný od Klienta, a to do výše Disponibilního zůstatku. V případě nepovoleného přečerpání Disponibilního zůstatku na Účtu je Klient povinen výši tohoto nepovoleného přečerpání neprodleně uhradit včetně úroků, jejichž výše je stanovena v Úrokovém lístku.

“Co to tam mají za operátory, když neznají obsahy smluv?” kroutila jsem udiveně, ale ještě smířlivě hlavou. “Zavolám jim zase zítra a poptám se na to znovu.”
Jak jsem si řekla, tak jsem udělala.  A byla jsem velmi, velmi překvapena.
Tentokrát mi telefon zvedl muž. Nechal si vysvětlit, o co mi jde, na to se několikrát zeptal, kde jsou ty podmínky a body, kde jsem to četla (“co to tam mají za neznalce?” žasla jsem) a pak mi řekl, že se na to musí podívat. Držela jsem u ucha mobil několik dlouhých minut, poslouchala nějakou hudbu původně zřejmě míněnou jako uklidňující a přemýšlela, kolik by za nevědomost operátorů protelefonoval obyčejný človíček nemající neomezené volání. Konečně se dotyčný ozval. A teď ta šokující informace. U fyzických osob pověřená osoba být nemůže, jen u firemních. A on podá návrh, aby z podmínek účtů pro fyzické osoby byl tento bod zrušen.
Napřed jsem se domnívala, že nerozumím. Myslí tím, že podá návrh, aby fyzické osoby mohly ..?  Ne, opravdu podá návrh, aby byl odstraněn ten odstavec.
Chvíli jsem pak tupě zírala střídavě na mobil a na otevřené stránky s podmínkami účtu, a snažila se pochopit. Myslel to vážně? To, co je u ostatních bank naprosto běžné, o čem jsem absolutně nepochybovala, když jsem na linku volala poprvé, to, co by mělo patřit mezi základní služby klientu a co má dokonce banka v podmínkách… nejen že to neplatí, ale operátor to ještě navrhne zrušit?
Naštvala jsem se. A to dost. Tohle není banka, které můžu věřit. Mají lživé a neplatné body ve smlouvě. O obyčejné klienty nemají zájem.
Končím.
Tečka.
Opět jsem si sedla k počítači a vyhledala si kontakty na jiné banky. Hned ta první, do které jsem volala pro informace, mne zaujala.

P.S. Pokud by vás zajímalo, o kterou nevstřícnou banku se jedná, tak se jmenuje EQUA. Poslala jsem jim kritický mail s popisem situace. Z následné zpětné automatické zprávy jsem se dozvěděla, že se odpověď dostanu nejpozději do konce následujícího pracovního dne. To je zítra 29.12.  2018. Uvidíme.
Ale stejně s nimi končím.

P.S. 2

Dostala jsem odpověď. A kroutím hlavou ještě víc. Vám jim sem okopíruji, ať víte proč.

Vážená paní xxxx,<
děkujeme za kontaktování Klientského centra Equa bank.
Produktové podmínky jsou již upraveny pro zavedení disponentského modelu vedení účtu. Po jeho spuštění bude možné určit další osobu, která bude moci s účtem nakládat.
Zmiňovaný bod v podmínkách je platný, nicméně chápeme, že bez dalšího kontextu mohl být zavádějící. Z toho důvodu kolega Vaši námitku ověřoval a na základě Vaší zpětné vazby i předal námět na zkvalitnění našich služeb.
Termín Zástupce je definován v podmínkách takto:Zástupce – znamená osobu, která je oprávněna jednat za Klienta s Bankou v rozsahu stanoveném Klientem na základě plné moci, obecným právním předpisem či rozhodnutím příslušného orgánu (zákonný zástupce, opatrovník); za Zástupce se nepovažuje osoba, která Bance pouze doručuje sdělení podepsané Klientem.V současné době upravuje zastupování klienta bod 5.1. Všeobecných obchodních podmínek, celé znění naleznete zde: https://www.equabank.cz/download/1121-vop-retail-25052018.pdf.

5.1. Klient ve vztahu k Bance činí právní úkony sám nebo prostřednictvím Zástupce či jiné osoby odlišné od Klienta, kterou Klient náležitě určí. Zastoupení Klienta není možné při vstupu do smluvního vztahu s Bankou. Na základě plné moci lze s ohledem na neexistenci tzv. disponentského modelu činit pouze jednorázové úkony; Zástupci zejména nelze vydat platební prostředek nebo umožnit jeho přihlášení ke službě Přímého bankovnictví.
V současné chvíli tedy není možné přidat k účtu pro fyzické osoby další oprávněnou osobu. Do budoucna tuto službu plánujeme zavést.
Děkujeme za Vaše pochopení.

—————————————————————————————-

Tak to je vyjádření banky. Vy tomu rozumíte?
Nebo si berete k přečtení smlouvy o službách banky pokaždé právníka?
Mají v podmínkách (platných od května 2018! ) něco, nad čím teprve uvažují?
Já potřebuji své bance rozumět. Téhle tedy nerozumím. Jedná se tu o peníze. O moje peníze. Co když mají na svých stránkách i další kličky? Náhodou něco poruším či neudělám, na něco psaného budu spoléhat – a budou následovat sankce? Ne, tohle je na mne moc.

V zájmu objektivity ale jsem nucena napsat, že až do této doby jsem byla s bankou velmi spokojená. Jenže ztracenou důvěru ničím nenahradíte.

 

12 thoughts on “Deník postarší dámy – Dopálená dáma aneb – Když se rozzlobím, tak jsem… Čtvrtek 27.12.2018

  1. Jen co je těch reklam, že zrovna ta jejich je ta nejlepší. Stejně vám nikdy všechno najednou neřeknou, člověk se musí pídit sám…..

  2. Někdy si na úřadech i v bance připadám, jak nějaká žebračka, která přišla o něco žebrat.

  3. Já jsem byla dlouhé roky u Poštovní banky. Ale také mě namíchli, tak teď jsem u KB. Zatím jsem spokojená. Ale zřídila jsem si ještě jeden účet u mBank, tam za nic neplatím. Kartu tam nemám, jinak se za ní platí 29 Kč měsíčně. Tento účet mám takovou bokovku, kam si schovávám naspořené peníze, abych je neutratila.

  4. Tady u nás není nikdy nic jednoduchého. Na úřadech je to jen a jen samá byrokracie a bordel v ní. O tom se nemá cenu dál rozepisovat, to by bylo na dlouho.

  5. Já se už ničemu nedivím, kamarádka se ptala u své banky, zda je možné přes bankovnictví podat Šťastných 10, nebo jinou sázkovou hru. Bankéřkou jí bylo řečeno, že neví …. a to by snad vědět měla, ne?

  6. Zajímavé, že u Poštovní spořitelny nebyl žádný problém získat kartu pro dceru. Navíc vedu elektronický účet kamarádce žijící ve Švédsku a nikomu v bance to nevadí.

  7. Ať se jdou v té bance vycpat. To je ještě slušný vyraz. A hurá pryč od nich. Divím se, že si v době, kdy je tu bank jako máku, si nedokáží vážit svých stávajících klientů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *