Co se to děje ve Vodafonu?
Co se to děje ve Vodafonu?
Ano, opravdu by mne to zajímalo.
Jsem jeho zákazníkem už od doby, kdy jsem si pořídila svůj první mobilní telefon. Vždy jsem s ním byla spokojená, chválila ho a doporučovala. Taky jako dlouholetému zákazníkovi mi to přinášelo výhody. Můj tarif obsahoval SMS a volání do všech sítí zdarma, nějaká data k tomu a procentní slevu na paušální platbě.
Až do letošního roku.
V únoru jsem si u Vodafonu telefonicky obnovila končící smouvu. Několikrát jsem se ujišťovala, že paušál i tarif mi zůstanou zachovány. A to jsem tam kvůli tomu volala několikrát, pokaždé mluvila s někým jiným a pokaždé byla ujištěna, že se opravdu nic nemění.
Přišlo mi první vyúčtování nové smlouvy, druhé.., vše v pořádku.
Teď začátkem května jsem se po několika týdnech pauzy podívala do Samoobsluhy Vodafone. Pokud někdo neví, co to je, tak je to stránka daného telefonního čísla, odkud si můžete vše kontrolovat, zařizovat či rušit nějaké služby a podobně. Z určitých důvodů jsem uvažovala, že bych si u Vodafonu zařídila i internet pro domácnost, a chtěla jsem se podívat, zda najdu nějaké podrobnější informace. Po otevření stránky jsem zůstala zírat!
U vyúčtování cifra o více jak sto procent vyšší než normálně platím!
Napřed jsem zapátrala v paměti. Nemohla jsem nějak já sama….
Ne. Nic takového. Za prvé jsem na žádná neobvyklá čísla netelefonovala a za druhé – a to je podstatné – tahle částka je uvedena jako pravidelná paušální platba. Bez jakéhokoliv varování, informačního mailu, SMS, zavolání…, prostě se mi po dvou měsících nové smlouvy zvedla platba.Zanadávala jsem a poměrně smířlivě zavolala na informační linku Vodafonu přesvědčená, že se stala nějaká chyba a vše ihned a rychle vyřídím. Chvíli mi tedy trvalo, než jsem se přes ta různá volitelná čísla dostala k živému hlasu. Pak jsem se jen dozvěla, že mají poruchu, že se slečna velmi omlouvá, ale …
“Určitě Vám po odstranění poruchy do osmačtyřiceti hodin někdo zavolá,” ujišťovala mne slečna.
“Aha, porucha, proto ta divná vysoká cifra,” pomyslela jsem si uklidněně, v mysli problém odložila a věnovala se jiným záležitostem. Až po několika dnech jsem si uvědomila, že čtyřicet osm hodin už uplynulo několikrát a nikdo nevolá. Paušál na Samoobsluze je stále vysoký a nežádáný. Znovu jsem volala do Vodafonu. Jenže když jsem se dopracovala přes volitelná čísla až k tomu, že bych měla být spojena s operátorem, slyším “cvak” – a telefon se odmlčel. Tak ještě jednou, a po třetí… Nic. Stejný výsledek. Co teď? Pátrám na Samoobsluze, jak bych měla postupovat…
No jasně, tady je přece kolonka Podpora a když na ni kliknu, tak můžu napsat dotaz na Centrum péče. I napsala jsem dotaz a čekala na odpověď.
Jeden den, druhý..
Nakonec jsem nevydržela a znovu volala. Tentokrát mne to spojilo i s živým člověkem. Ale opět jsem nic nevyřídila. Mužský hlas jako gramofonová deska neustále do kolečka opakoval, že mi nemůže pomoci, dokud nedostanu vyúčtování. Prý aby mohlo být zkontrolováno, proč mi naskočila tak vysoká částka. Ať jsem namítala, co namítala, nehnula jsem s ním. Vysvětlení, proč se mi změnil paušál (ne platba za nějaké hovory) se mi nedostalo. To už jsem se opravdu dopálila a napsala reklamaci. Na mail mi přišla automatická odpověď. Prý:
…………………………..
Naši odpověď nebudeme zdržovat, odpovíme co nejdříve, nejpozději v zákonem stanovené lhůtě. …….
…..Přejeme Vám pro tuto chvíli hezký den a brzy očekávejte naši konkrétní odpověď.
Reklamační oddělení
………………………….
Na reklamaci mají měsíc. Nečekám na její vyřízení a začala rovnou konat. Obtelefonovala jsem si jiné poskytovatele, od jednoho jsem už dostala nabídku. Měla bych mít podobné podmínky + internet doma jen o chlup dražší, než mám dosud.Ještě si to nechávám projít hlavou, ale asi na to přistoupím.
Při domlouvání mých potřeb a podmínek se mne muž na druhém konci mimo jiné ptal, proč od Vodafonu odcházím. A tak jsem si postěžovala, že mi bez jakéhokoliv varování zvýšili paušál. A že se mnou vůbec nekomunikují. Dotyčný se začal smát. Že nejsem první a jediná, že je nás poslední dobou víc, a že je to od doby, kdy se Vodafone spojil s jinou firmou (já vím, že je to UPC). Že se tak zřejmě snaží zbavit nevýhodných tarifů a nízkých plateb. Postiženým klientům při telefonických dotazech vysvětlují, že zrovna mají nějakou poruchu, proto to stížnost nemůžou vyřešit ihned …
Všimli jste si? Stejný postup, jaký byl u mne.
Ještě že jsem si nestihla zařídit ten internet. Kdo ví, co by mi za něj započítali.
Takhle se s Vodafonem kočkuji už od čtvrtého května. Jejich reakce na ten první hovor ani na první dotaz jsem se ještě nedočkala.
Docela by mne zajímalo – máte ještě někdo podobnou zkušenost?
A víte snad někdo, co se to v tom Vodafonu děje?
Má knížka pro děti Rozlouskni oříšek je stále v prodeji 🙂
Tady si můžete přečíst ukázku.
/https://www.matyldinopovidani.cz/rozlouskni-orisek/
5 thoughts on “Co se to děje ve Vodafonu?”
Díky za komentáře. Z nich pro mne prozatím vyplývá, že Vodafon neí tak rozšířený, jak jsem předpokládala – a nemá zájem o své klienty? 🙁
Mám O2 od dcery paušál do všech sítí, prý 200 Kč ta měsíc. Internet ACDoma za 180 Kč měsíčně. Vodafon nikdo z mých známých nemá..
Mám O2, ale asi prašť jako uhoď, taky ruší levné tarify a ty výhodné mají jen pod pultem a cpou mi další navýšení dat, když je nemohu ani využít…
Libuško, já mám O2. Takže nemám ani tušení. Ale slečna z Vodafone mě minulý týden vehementně přemlouvala abych k nim přešla. Bylo to až podezřele krásné. A po přečtení Tvého dnešního dílu říkám…. hurá, ještě že jsem jim na to neskočila.
JÁ mám jiného operátora, U Tvého jsem nikdy ani nebyla, takže Ti neodpovím. A já nemám paušál. ale dobíjím pouze stále kredity. Asi fakt bude lepší, když změníš poskytovatele služeb