Proč nemám ráda pojišťovnu AXA

Proč nemám ráda pojišťovnu AXA

22. 2. 2017

Různá byrokracie, zákony, příkazy a zákazy nás doprovázejí od našeho narození až do konce života. Mají nám v to pomáhat různé instituce. No, některé pomáhají víc, některé méně, a na některé je lepší dát si pozor. Většinou všechny dávají sliby, bonusy, výhody, ale jak se říká – když ptáčka lapají…

Já vám teď popíšu svou zkušenost z jednou z těchto institucí – pojišťovnou AXA.
Nedávno na mne vybyla nutnost zaplatit za auto Povinné ručení.
Dosud ho platil manžel, smlouvu na pojištění uzavřel právě u Axy. Manžel byl výborný řidič, jezdil bez nehod, a tak se mu započítával velký bonus. Na rozdíl ode mne, která sice nebourala, ale zatím nic neplatila. Takže bonus mám nulový.
Co se dá dělat. Povinné ručení je dáno zákonem, takže jsem s předstihem začala hledat, kde to pro mne bude nejlevnější či nejvýhodnější.
Na PC jsem se zkontaktovala s několika Srovnávači cen, kontaktovala jsem se přímo i s některými bankami.
Široký seznam možných adeptů na uzavření smlouvy se velice rychle zužoval. Tak jsem vyloučila i Axu, byla pro mne zbytečně drahá a nenabízela ani nic lepšího, než jiné pojišťovny.
Nakonec zbyli dva kandidáti, ale o tom zase až příště.
Vrátím se k pojišťovně Axa. Abych mohla uzavřít nové Povinné ručení na své jméno, musela jsem na pobočce v našem okresním městě podat na to stávající výpověď.
Seděl tam docela  sympatický muž. Sepsal výpověď, a dozvěděla jsem se jednu podivnou informaci. Při výpovědi z důvodu úmrtí pojistníka není výpovědní lhůta. Což by samo o sobě nevadilo. Podle logiky dáte výpověď k nějakému datu, a od druhého dne uzavřete novou smlouvu. Jenže onen pojišťovák mne vyvedl z omylu. Kdepak. Výpověď smlouvy  platí od toho dne, který tam napíše nějaká účetní. Byla středa, takže mne pojišťovák ujistil, že tento týden to nebude, možná příští, ale taky možná za měsíc. Prostě, jak to komu přijde na stůl. Vyvedlo mne to z míry. Opakovaně jsem se vyptávala a ujišťovala, jak to je. Nezviklala jsem ho. Prý opravdu nelze. Dané datum se dozvím, až mi přijde  domů dopis, obsahující písemnou zprávu o ukončení smlouvy.
No co, řekla jsem si, raději to ručení uzavřu dřív, no tak se mi budou dvě překrývat, ale ať nemám průšvih. A jala jsem se obvolávat adepty. Oba se shodně podivili, jak to, že mi na smlouvu nebylo napsáno datum výpovědi?
Naštvalo mne to. Jako první tedy jsem zavolala na onu pobočku. Prý tam mají být každý den do půl páté, ten den mi nikdo nebral telefon už ve dvě odpoledne.
Zavolala jsem tedy na kontaktní číslo Axy. Po tlačítkové anabázi jsem se konečně dostala k živému hlasu. Dívčí hlas se taky velmi divil, že na výpovědi smlouvy není uvedeno datum, ale nevěděl, a tudíž neporadil, jak mám postupovat dál. Slečna či paní mne také odmítla přepojit na kohokoliv kompetentnějšího.
Napsala jsem tedy mail. Ještě ten den jsem si s nějakou dámou z Axy na druhém konci imaginárního PC drátu vyměnila pár zpráv. V té první jsem popsala svůj problém výpovědní i komunikační, požádala jsem, aby mi byl sděleno datum ukončení smlouvy a ještě jsem  dodala, že doufám, že ono datum bude pozdější než informace o něm.  Dozvěděla jsem se, že má žádost bude předána k dalšímu zpracování.
Byla jsem už z toho marného pídění po informacích pořádně dopálená, takže přiznávám, že jsem sice psala slušně, ale ironicky.
Víte jak to dopadlo?
Vypíšu vám to zde chronologicky.
Den 1.  –    podána žádost
Den 3.  –    naprosto zbytečné pokusy zjištění data ukončení smlouvy s absolutně nulovým  efektem
Den 6.  –    další opožděná nevyžádaná informace stejnou dámou jako předtím a se stejným textem – mail                    byl předán k dalšímu zpracování
Den 13.  – náhodně jsem zjistila, že mi byl na účet vrácen přeplatek z ukončené smlouvy Povinného ručení
Den 16. –  přišel dopis.  Z dopisu vyplynulo, že smlouva byla ukončena Den  3., zpráva o tom byla                                 vytištěna Den  8.
Můj mail předán ke zpracování zřejmě ještě zpracován nebyl, žádná odpověď na něj mi dodnes nepřišla.
 Vlastně o nic nejde, jistě se mnou souhlasíte. Včas jsem Povinné ručení uzavřela jinde. Jenže – naštěstí mi o nic nešlo. Protože, dokážete si představit, kdyby šlo? Kdybych bourala či naopak někdo narazil do mne? Když v této pojišťovně v přímém kontaktu nikdo nic neví, nezná, neumí poradit? Když vaši žádost o informace sice někomu předají a tím to končí?
Řekla jsem si, že jim o této své zkušenosti taky napíšu. I když už tak nějak vím předem, co odpoví. Že je všechno v pořádku, protože jednali podle vnitřních předpisů, a buď mají na odpověď měsíc (nebo ještě déle) nebo odpovědná osoba dostala ptačí chřipku a je na neschopence.   Určitě si najdou i více zdůvodnění.  A zcela určitě přidají svůj automatický podpis  –
 V případě jakýchkoliv dalších dotazů se můžete obrátit:
 –   na svého finančního poradce,
- v pracovních dnech od 08:00 hod. do 18:00 hod. na AXA linku 292 292 292

To jsem vám tady zkopírovala. Aby, pokud jste u Axy a budete mít nějaké požadavky (nedej bože škodní událost), jste se na to mohli připravit. Protože přes tenhle okopírovaný vzkaz vlak nejede.
Jsem strašlivě ráda, že jsem své Povinné ručení uzavřela jinde. Když jsem s dotazem volala do téhle své nové pojišťovny, dostala jsem na drát okamžitě živou osobu. A představte si, na můj dotaz odpověděla naprosto konkrétně a navíc dobře.
Máte taky nějaké podobné zkušenosti?
Příště napíšu o svých zkušenostech s hledáním pro mne nejvýhodnějšího pojištění. Taky to bylo zajímavé. 🙂

6 thoughts on “Proč nemám ráda pojišťovnu AXA

  1. S pojišťovnami je potíž, taky jsem s jednou bojovala a jejich vnitřní příkazy a přehrávání odpovědí od čerta k ďáblu je jejich strategie. Otrávit zákazníka, aby nejlépe nic neřešil a nic nechtěl.

  2. Já jsem měla pojistku na auto u České pojišťovny, ale tam se platily nekřešťanské peníze. Tak jsem si našla ve srovnávači jinou pojišťovnu a platím bezmála poloviční cenu.

  3. Reklamy se mohou přetrhnout v lákání na různé druhy spoření, půjčky i pojišťovny, jak zrovna u nich lze najít to nejlepší, nejvýhodnější a nejlevnější. Takže přepnu a tam je také reklama na ty nejlepší dámské intimnosti nebo že slečna radši postojí ….Jednou se stalo, že manžel chtěl nechat pojistit auto u jiné pojišťovny, tak tam zajel, že to chce změnit. Paní mu hned nabídla levnější variantu pojištění u nich, aby nepřecházel, je to o tisíc Kč méně! No – a takhle pojišťovny vydělávají ….

    1. Babičko, souhlasím. Zrovna tak je to i s telefonními operátory. To píšu z vlastní zkušenosti 🙂

  4. Tak to byla teda hodně špatná zkušenost, ale hlavně že se vyřešila, no ty nervy mít teda ze špagátů. Taky už dlouho používáme jednu banku a i pojištovnu, neříkám že je vždy vše super, ale chodím vždy jen k odborníkům co své práci rozumí, to znamená k jedné osobě a né k těm co se tam střídají jak na běžícím pásu a své práci nerozumí, s tím jsem se setkala také.

  5. Jsme u jedné pojišťovny už asi 40 let a nehodlám to měnit a přebíhat jinam. Znám hodně lidí, kteří to dělají, že je tam zrovna nějaká akce – levnější brýle, zdarma vitamíny atd., ale já to nedělám. Nemám pak s tím žádné problémy. Zrovna tak mám účet už x let u jedné banky. Neříkám, že je extra výhodná, ale také měnit nebudu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *